• سه شنبه ١٤ آذر ١٤٠٢-١٦:٤٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٠٦٢
در جوابیه ای از سوی شورای شهر تهران مطرح شد:

مهر تأیید بر بروز مزاحمت نمایشگاه بین المللی علیه شهروندان تهرانی

شوراي اسلامي شهر تهران، در راستای بررسی اعتراض هیأت تطبیق فرمانداری تهران نسبت به مصوبه «ممنوعيت اجراي تبليغ براي نمايشگاه بين المللي تهران» جوابیه صادر کرد و بر مصوبه قبلی خود تأکید داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای شهر تهران؛ در جریان بررسی نامه فـرماندار تهران در خصوص اعتراض هـيئت تطبيق به مصـوبه «ممنوعيت اجراي تبليغ براي نمايشگاه بين المللي تهران» در صحن علنی یکصد و نود و هفتم که در روز یکشنبه (12 آذرماه 1402) شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد؛ با صدور جوابیه تفصیلی مشتمل بر ماده های قانونی و به انضمام گردش کار این مصوبه بر مصوبه قبلی خود، تأکید کرد.
بنا به این گزارش، در جلسه قبلی صحن شورا، مهدی چمران، رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بارها دردنامه هایی در این خصوص به مسئولین ارسال شده عنوان کرد: بند 20 ماده 55 قانون شهرداری ها بارها در مجامع مختلف مطرح شد و این موضوع صراحتاً مبین این است که شهرداری تهران موظف است برای جلوگیری از ایجاد و تأسیس کلیه اماکنی که به نحوی از انحا، موجب بروز مزاحمت برای ساکنین می گردد؛ اعلام نموده که با توجه به وجود واژه "کلیه اماکن" معطوف به نمایشگاه تهران نیز می شود.
وی افزود: با توجه به بررسی تمامی ابعاد، مشخص می شود که وجود مکانی همچون نمایشگاه بین المللی تهران به عنوان یک عنصر مزاحم و به وجود آورنده مشکلات برای مردم است و قانون در این خصوص به صراحت اعلام موضع کرده است.
چمران با بیان این موضوع که آنها مدعی هستند نمایشگاه تهران از جنبه بین المللی دارای ارزش است و نباید به تعطیلی کشیده شود؛ تأکید کرد: ما نگفتیم مکان جابجا شود؛ بلکه اذعان داریم نمایشگاه های خیلی تخصصی و کم مراجعه در همان جا برگزار شود. ضمن آنکه وجود نمایشگاه های پر تراکم و یا برگزاری همزمان دو یا چند نمایشگاه در یک مقطع زمانی، مسبب چنین مشکلات و آسیب ها به شهر است و ما پیشنهاد دادیم که برگزاری نمایشگاه های پر تراکم، به شهر آفتاب منتقل شود.
وی یادآور شد: در جلسه ای که با حضور رییس جمهور وقت صورت گرفته بود؛ بنا این بود که یک نمایشگاه در مکانی دیگری احداث شود. شهرداری تهران، میلیاردها تومن هزینه کرده و نمایشگاهی با چنین پتانسیلی ساخته است. حال عدم قبول این کار در عین حال، بی فکری و سوزاندن سرمایه های شهر است و برخی ها قائل به پذیرش این موضوع نیستند.
چمران در پایان پیش بینی کرد با توجه به اینکه موضوع، مورد موافقت نمایشگاه تهران واقع نخواهد شد و این موضوع به هیات حل اختلاف ارسال خواهد شد و در نهایت مسیر همچنان دارای گره کور خواهد بود.
با اعلام موضع شورای اسلامی شهر تهران و تأکید بر مصوبه قبلی صحن شورای شهر پایتخت در قبال «ممنوعيت اجراي تبليغ براي نمايشگاه بين المللي تهران» متن کامل جوابیه را می توانید در اینجا بخوانید.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: